אשה נמצאת בפני החלטה והתלבטות

במאמר הקודם ראינו כי מחסום לאינטימיות בזוגיות נוצר לעתים קרובות בילדות, באירוע שכלל לא קשור לבן/בת זוג. כלומר, אנחנו חוסמים את עצמנו לא בגלל ההתנהגות של השני, אלא בגלל משהו מוסתר בתוך עצמנו. היכולת שלנו למצוא התנהגויות פסולות אצל האחר המצדיקות התרחקות באה כדי להגן על עצמנו בפני חשיפה חוזרת לטראומה חדשה המזכירה לנו בתת-מודע את הטראומה של הילדות.

קשה אולי לקבל את המילים האלה, והן אינן תואמת לכל מצב, אבל ברוב המקרים התיאור מדויק. המסכנה המתקבלת היא שאנו מנוהלים ע"י אוסף של טראומות מהעבר, הרובצות בתת-מודע ללא ידיעתנו,  והן מונעות מאתנו למצות את החיים.

פגיעה עמוקה בחופש הבחירה שלנו.

אנחנו יצורים די פשוטים: ההתנהגות שלנו היא או לרדוף אחרי אושר ותענוג, או להימנע מכאב. לצערנו, ההימנעות מכאב – בגלל הטראומות החבויות, חוסמת אותנו מלרדוף אחרי האושר.

איך עולים על הטראומות החוסמות ואיך מנטרלים אותם בעזרת קינסיולוגיה? קינסיולוגיה מבוססת על ביו-פידבק של טונוס שריר. אני לוחץ על גפה של מטופל ומתרשם מטונוס השריר. אחרי קצת ניסיון אפשר להבדיל היטב בין מצב של מתח בגוף ובין מצב של רוגע.  מעורר מתח בגוף מוריד את טונוס השריר – גם מתח בתת-מודע. עם קינסיולוגיה תשאולית, אני שואל שאלה, נותן מגוון של תשובות אפשריות לשאלה ומבקש מהמטופל לבחור תשובה. התשובה הנכונה היא זאת עם טונוס השריר החזק, כי מתן תשובה נכונה מרגיעה ומחזקת את הגוף.

ניתן להסתכל על בדיקת השריר כעל מכונת אמת המחוברת ישירות אל התת-מודע. אם שואלים את השאלות הנכונות, אפשר להגיע לשורש של הבעיה מאוד מהר.

ברגע שחשפנו את הבעיה, עצם החשיפה כבר מביאה ריפוי. האדם מבין יותר טוב מדוע הוא מתנהג כפי שהוא מתנהג נוטה לקבל ולאהוב את עצמו. אפשר בנוסף לעשות תרגילים אנרגטיים הקשורים למערכת המרידיאנים בגוף כדי לנטרל סופית את ההשפעה של הטראומה מהעבר.

במאמר הבא, נבין איך טראומות מהעבר משפיעות לא רק אינטימיות זוגית אלא גם על הבריאות הפיזית שלנו.