אלרגיות ופוביות מצמצמות לאדם את מרחב החיים שלו והופכות את עולמו לקטן יותר. האם יש קשר בין שתי התופעות הללו? האלרגיה מתבטאת במערכת החיסון, ואילו פוביה בתגובה של מערכת העצבים האוטונומית.

אלרגיה היא תגובה, אף חריפה, של מערכת החיסון בגוף נגד האלרגן שהגוף מזה כפולש מאיים. לפעמים אנשים פשוט נולדים ככה, או לפעמים האלרגיה מתפתחת בגוף עקב אירוע או צורך כלשהו. דוגמה: אישה בא הביתה ורואה את הכלב האהוב שלה עד מאוד גוסס מתחת לעץ התאנה בגינה עקב הרעלה. האישה מאבדת עשתונות אך כן מספיקה להביא את כלב האהוב לרופא וטרינר שאכן מצליח להציל אותו. הכל טוב, עד שכעבור שבוע, האישה אוכלת תאנה מהעץ. הגוף שלה מגיב בתגובה אלרגית חריפה. מאותו יום ואילך, האישה לא יכולה עוד לאכול תאנים.

מה שקרה כאן קשור למה שפסיכולוגים קוראים "התניה קלאסית". הגוף של האישה נבהלה וחוותה איום בגלל המראה של הכלב הגוסס, והעץ שסתם היה בסביבה נכנס לתת-המודע שלה. הגוף חיבר בין השניים, וכעת הגוף רואה בתאנה כאיום ומגיב בהתאם. שום שיחה או טיעון לוגי לא יעזור כאן. התופעה הזו נחקרה לראשונה בניסוי בכלב של פבלוב, בו צלצול פעמון בזמן האכלת כלב גרם לכלב לאחר זמן להגיב אוטומטית לפעמון כמו אל אוכל (הזיל ריר עם השמעת פעמון, גם אם לא הוגש אוכל).

אותו עקרון יכול להוליד פוביות ממצבים תמימים. אם למשל האישה הייתה רואה את הכלב גוסס כאשר הוא שכב ליד בריכה, האישה הייתה יכולה לפתח פוביה לשחייה במים (פוביה: פחד בלתי נשלט ממצב או חפץ עם תגובה פיזיולוגיה חריפה כמו הזעה, דופק ממהיר, נשימות מהירות ודחף עצום להתרחק מהאיום)

איך מטפלים בבעיות האלה? פסיכולוג בשם Roger Callahan כתב ספר פורץ דרך “The Five Minute Phobia Cure”. הוא הציג דרך מאוד פשוטה של תיפוף בנקודות מסוימות על גבי גוף האדם בזמן שחושבים על מעורר הפוביה (או עם שמים את האלרגן במקום מיוחד בגוף). הנקודות הם נקודות מהדיקור הסיני. זה מדהים, שללא שיחות נפש או ניסיונות ארוכים של הורדת רגישות, תוך מספר דקות הבן אדם פשוט מתנקה מבעיה שמאוד הגבילה את החיים.

כמובן, על מנת שהטכניקה של תיפוף בנקודות תצליח, נדרשת בדיקה לאשר כי המטופל לא פיתח צורך עיקרי או משני בתופעה. אם כן, כאן נדרשת עבודה מקדימה כדי לנטרל את הרווח המשני שאולי מתלווה לאלרגיה או לפוביה. בלי לעשות כן, הגוף יתקשה להשתחרר מהבעיה, ואם כן תשתחרר, הבעיה עלולה לחזור או להיות מוחלפת עם בעיה אחרת.

אחת הדרכים הטובות לנקות צורך בלא-מודע להמשיך להחזיק באלרגיה או בפוביה היא דרך קינסיולוגיה תשאולית. היות וקינסיולוגיה היא שיטה מעולה לקבלת מידע מהגוף, מומחה קינסיולוג ידע להוציא את התשובות מהגוף ולהציף אותן למודעות של המטופל. ברגע שהצורך והשורש ידועים למטופל, תהליך הריפוי כבר החל. התוספת של עבודה אנרגטית במערכת המרידיאנים תשלים סופית את העבודה והמטופל יתנקה מהאלרגיה או הפוביה לחלוטין.

אין להתייחס למאמר זה כהמלצה לשנות, להפסיק או להימנע מטיפול קונבנציונלי. הדיון הוא חינוכי בלבד על דרך אחרת להסתכל על בריאות גוף-נפש של האדם.