1)      מה הקשר בין אוזניים לכאבים בצוואר? אפרכסת האוזן מלאה בנקודות אנרגטיות שזוהו ע"י הדיקור הסיני  והן משפיעות על כל הגוף, ובמיוחד על הצוואר.

כואב לכם בצוואר? בדקו את רמת הכאב (תנו מספר מ 0-10), ואת טווח הסיבוב של הראש. עכשיו, תעשו עיסוי נמרץ לאפרכסת האוזן, מבפנים ומבחוץ למשך חצי דקה או דקה. האוזניים צריכות להיות חמות ואדומות אחרי העיסוי. אחרי העיסוי הראשון, תסובבו שוב את הראש ואם עדיין  מרגישים כאבים או מתח בכיוון סיבוב כלשהו, תבצעו עיסוי נוסף באוזניים כאשר הראש מסובב לכיוון הרגיש.

אחרי העיסוי, בוודאי תרגישו הפחתה בכאבים ושיפור בגמישות ובטווח הסיבוב. תעשו הערכה חדשה מ 0-10 כדי לכמת את ההבדל.

2)      מתעייפים מקריאה? תעשו עיסוי נמרץ בשקעים הקטנים מתחת לקצוות של עצמות הבריח, בחיבור עם עצם החזה. סובבו את העיניים לכל הכיוונים בזמן העיסוי. תרגישו יותר אנרגטיים, והקריאה תהיה פחות מעייפת ואולי גם האותיות קצת יתחדדו (תעשו את התרגיל בלי משקפיים). אנשים שהתמידו בתרגיל הזה יום יום, חוו שיפור בראייה וכמה אפילו הפסיקו להרכיב משקפיים!

3)      עייפים בנהיגה או בישיבה משעממת? אותן הנקודות מתחת לעצמות הבריח מצוינות לזריקת אנרגיה כללית לגוף. לבצע עיסוי, יד אחת בנקודות, יד שני על הטבור. 30 שניות ותרגישו בהבדל.

4)      בסערת רגשות? הניחו את האצבעות של שתי הידיים בעדינות על המצח. לעצום עיניים, לנשום עמוק. תמשיכו עד שמרגישים הקלה (אחרי כמה עשרות שניות ועד מספר דקות).

הטיפים האלה נגזרים מהקורס במגע בריאות שאני מלמד בימים אלה. הסטודנטים התלהבו מהם אז החלטתי לשתף אתכם גם.