ידוע היום שעודף משקל הוא מגיפה בקנה מידה עולמי.  אגלה סוד – דיאטות לא עובדות בדרך כלל, ובמיוחד לא לאורך זמן. עודף משקל הוא בעיה מורכבת הקשורה למרכיבים תזונתיים, רגשיים ופיזיולוגיים. הקינסיולוגיה מאוד יעילה לטיפול בבעיית משקל על כל היבטיה.

קודם כל, תלכו לרופא כדי לפסול את האפשרות של עודף משקל כתוצאה מבעיה רפואית כמו הפרעות תפקוד בבלוטת התריס או מחלות אחרות.

לעודף משקל מספר מרכיבים אפשריים: רגשיים, תזונתיים ופיזיולוגיים. בהיבט הפיזיולוגי, כדאי לנפץ את המיתוס של ספירת קלוריות שאוכלים כנגד קלוריות ששורפים בספורט, למשל. כלומר, אם אוכלים אוכל ב 1000 קלוריות ואז רצים שעה בהליכון ושורפים 1000 קלוריות, אין זה אומר שנהיה מאוזנים. המאמץ הפיזי הכרוך בשריפת הרבה קלוריות בדרך כלל מביא לרעב לאכול עוד. בעזרת משמעת עצמית ניתן להימנע מהמזון שהגוף דורש לאחר מאמץ פיזי, אך כוח הרצון אינו מהווה פתרון לאורך זמן.

 כל מי שניסה לרדת במשקל, ע"י הקפדה על אוכל ושילוב של ספורט יודע שיורדים קצת, ואז נתקלים ב"חומה" שמאוד קשה לעבור אותה. כלומר, אותו משטר של הקפדה על אוכל מול שריפת קלוריות שהביא לירידה של קילו לפני שבוע, פתאום לא מביא לשום שינוי במשקל היום. אני מאוד בעד ספורט, אך הוא לא פתרון ארוך טווח לשמירה על משקל גוף נכון.

כל גוף מעבד אחרת את המזון שהוא צורך . אם נכנסו 1000 קלוריות, אין זה אומר ש1000 קלוריות נשארו בגוף. לפעמים מפרישים חלק החוצה, לפעמים הרוב ילך לשומנים. תלוי מתי אוכלים, איך אוכלים, ומה מרגישים ביחס לעצמנו ולאוכל שאנו אוכלים. לפני שבועיים למדנו את ההשפעה של רגשות על הפיזיולוגיה של הגוף (מולקולות של רגשות – פפטידים).

בטיפול קינסיולוגי, אני מסתכל על מספר היבטים:

תזונתי – האם האוכל שאוכלים מתאים לגוף? לכל אדם תגובה שונה לאותו מאכל. מה שמאוד עוזר לאחד, עלול להפריע לשני. מגלים את השוני הזה על ידי בדיקות שרירים, בנוכחות המזון. תוספי מזון ודברי מאכל שחשבנו שעוזרים לנו, לעיתים מתגלים כמורידים ופוגעים באנרגיות של הגוף.

רגשי – עודף משקל בדרך כלל קשור לאכילת יתר. מדוע אנו אוכלים ושותים יותר ממה שטוב לנו? למדנו מגיל צעיר, אולי אפילו בינקות,  להשתמש באוכל בזמן מתח רגשי. לפעמים כאשר מרגישים שעמום, תסכול, בדידות, חוסר תקווה, ערך עצמי נמוך אוכלים כתחליף להתמודדות עם הרגשות. בעזרת קינסיולוגיה, ניתן במהירות לגלות מהו הרגש שאנחנו בורחים ממנו בזמן שאוכלים יותר מדי ואיך להתמודד אתו בדרך בריאה יותר.

בפן הרגשי, גם אם טיפלנו ברגש שנמנעים להתמודד אתו באמצעות אכילה, לעיתים מתפתח צורך משני. אחד יכול להשתמש בעודף משקל כדי להרחיק אחרים מלהתקרב – למשל להימנע מיחסי מין או קשר אינטימי. לפעמים יש צורך במשקל גבוה כדי להפגין נוכחות או כוח. ניתן לזהות את ההיבטים האלה ולטפל בהם בעזרת קינסיולוגיה.

פיזיולוגי – לפעמים גם אם אוכלים נכון, וגם משקיעים זמן בפעילות ספורט, הגוף מסרב לרדת במשקל. עודף המשקל מביא לדימוי עצמי נמוך ולחוסר אהבה עצמית. כאשר אדם מרגיש רע עם עצמנו, רמת המתח בגוף עולה ואז הגוף נוטה לשמר את עודף המשקל. איזון אנרגטי נכון בגוף בעזרת קינסיולוגיה עשוי להוציא את מטופל מהמבוי הסתום הזה ולהתאים את קצב חילוף החומרים למשקל הרצוי.

 

אין להתייחס למאמר זה כהמלצה לשנות, להפסיק או להימנע מטיפול קונבנציונלי. הדיון הוא חינוכי בלבד על דרך אחרת להסתכל על בריאות גוף-נפש של האדם.