לפני שנים מספר, החלטתי לשחרר את הגנן שלנו והתחלתי לטפל בעצמי בגינה. הכרתי לעומק כל עץ דרך הטיפוח שלי ופיתחתי קשר רגשי עם העצים הרבים הגדלים מעל 20 שנה בגינה. ירד עלי עצב גדול השנה ששמתי לב שהשקדייה לא לבלבה כהרגלו באמצע החורף. מותו נקבע באביב ובעזרת הבנים החסונים שלי עקרנו את העץ המת מהגינה.

לא היה לי מושג למה זה קרה עד שהבחנו בתולעת שכרסמה את שורשי העץ עמוק מתחת לאדמה. נזכרתי בסיפור בתנ"ך בו מובא בספר יונה תיאור על תולעת שהמית את העץ שנתן לו צל. כשהייתי ילד למדתי את הסיפור, אך לא הבנתי איך תולעת קטנה מסוגלת להוריד עץ צל גדול. והנה זה קרה בגינתי שלי.

ומה הקשר לקינסיולוגיה ולטיפולים שאני עושה לבאים אלי לעזרה? קורה לא פעם שדרך קינסיולוגיה תשאולית אנו חושפים אירוע מהילדות, קבור עמוק בשורשי הנפש של האדם. דוגמה: ילד בא לאביו ואומר לו "אבא, אני אוהב אותך". אבל משום מה, האבא לא עונה. אולי הוא פשוט לא שמע. אולי היה קשה לאבא להכיל את המשפט הזה. ברור כי האבא אוהב את בנו, אך משום מה לא הגיב.

וזו למעשה התולעת שעלולה להוריד אץ שלם. האירוע הזה שהיום נראה לנו כבוגרים כלא טראומתי במיוחד, מכרסם בנפש של המטופל והורס את החיות. לילד קטן, שכל העולם שלו תלוי בהוריו, חוסר תגובה להבעתו האוהבת מכתימה את השקפת חייו בכל הקשור לחיבור אוהב עם אחרים, כולל עם בת זוגו.

הרבה פעמים אין דרך לטפל במזיק קטן המשתלט על עץ חסון. למזלנו, דרך טיפול קינסיולוגי אנו כן מצליחים להיפטר מהמזיק הקטן בנפש האדם ולשחרר את המטופל לצאת לדרך בריאה ומספקת יותר. השקפת עולמו משתנית, והמטופל מצליח לצאת לדרך בריאה יותר עם היכולת כן להתחבר לאוהבים סביבו בקשר אוהב, מספק ומזין.